keskiviikko 20. maaliskuuta 2013

Päivänsäteeni

Skräppihetket haasteessa piti kuvata mielialaa.  Tuota kuvaa pojasta kun katselee, niin tulee vaan niin hyvä olo. Levollinen ja täynnä rakkautta. Olen tainnut skräpätä siitä aikaisemmin, mutta kun vaan se saa mielen niin onnelliseksi. (Hyvää vastapainoa normielämään, kun tulee täristettyä usein niitä äänijänteitä ja verenpaine nousee...).

Mixed media tekniikan keinoin siis taulua. Sekalaista roinaa, kukkia, gessoa, mömmöjä sapluunan läpi. Ja värit halusin pirteiksi eli keltaista ja oranssia.

Joskus joku toivoi, että näkisi näiden taulujen työstöprosessia. Eihän mun työhuone ole siisti, niin valoisa että kauniita kuvia saisi tehtyä ja teen vielä usein nämä työt lattialla... Mutta yleisön pyynnösstä pari kuvaa keskeneräisestä työstä.

Ensimmäisessä vaiheessa olen tussilla piirtänyt muodon kanvakselle ja alkanut täyttää sitä roinalla. Käytän liimaamiseen gel mediumia. Tässä vaiheessa ei ole väliä millaisia värit ovat, sillä seuraavassa
vaiheessa maalaan ne gessolla. Jotkut käyttävät gel mediumia käsittelemään esineet gesson sijaan. Pinnoitus tarvitaan, jotta väri pysyy esineissä. Tässä kannattaa muistaa, että gesso imee värin eri tavalla kuin esim väritön gel medium.Vaikuttaa siis lopputulokseen.

Uskoisin, että olen laittanut vielä kerroksen tai pari gessoa tämänkin kuvan ottamisen jälkeen. Tämän jälkeen useampi kerros värejä (Dylusions ja Colorwash). Olen värjännyt sapluunan kanssa käytetyn massan etukäteen mistillä (mistiä massaan ja sekoitus...).

12 kommenttia: